1. Kdo všechno na svatbu dorazí
Naposledy se pečlivě ujistěte, KDO VŠECHNO NA SVATBU SKUTEČNĚ DORAZÍ? Vezmou s sebou hosté partnery, děti?
2. Harmonogram svatby
SESTAVTE SI HARMONOGRAM SVATBY. Sedněte si oba doma hezky vedle sebe a HOĎTE NA PAPÍR svoji přesnou představu, jak by měl váš svatební den!!! A to opravdu podrobně. V závorce vždy uvádím přibližný počet minut / hodin, které daná činnost obvykle zabere. Reálně si řekněte A SEPIŠTE NA JEDEN ARCH PAPÍRU:
- vstanu v „x“ hodin, nasnídám se a přesunu na místo konání příprav
(1 – 2 hodiny) - v „y“ hodin dorazí kadeřnice a vizážistka a budou mě líčit a česat (2-3 hodiny) / paralelně v poslední hodině můžou probíhat přípravy ženicha
- v „z“ hodin se budu oblékat do šatů (0,5 – 1 hodina)
- v „xy“ hodin se všichni přesuneme na obřad (0,5 – 1 hodina)
- obřad vč. gratulací a společné + skupinkových fotek bude trvat do... (40 minut – 2 hodiny u velkých svateb s církevních obřadem)
- přesun na místo konání hostiny (0,5 – 1 hodina)
- uvítání na hostině (rozbíjení talíře...), zasednutí k tabuli (cca 0,5 hodiny)
- proslovy (cca 15 minut)
- oběd (cca 1,5 hodiny)
- společné focení novomanželů, program pro hosty (max. 1,5 hodiny!!! včetně přejezdů tam i zpět)
- návrat na hostinu a začátek odpoledního veselí
i.zakrojení sv. dortu
ii.první novomanželský tanec
iii.... další program, který máte připravený
Tento papír předejte: oběma svědkům, provozní/mu objektu či majiteli cateringu, který pro vás zajišťuje jídlo a pití, případně svému DJ či kapele.
3. Obvolejte dodavatele
OBVOLEJTE VŠECHNY SVÉ DODAVATELE hezky jednoho po druhém a ověřte si u nich:
- že skutečně dorazí ve vámi stanovené datum a čas na místo M (zopakujte jim datum, den v týdnu a hodinu, od které s nimi počítáte na místě konání svatby)
- že se zdrží minimálně do „xy“ hodin
- ověřte si, zda s nimi máte počítat u svatební tabule (oběd či jiné společné jídlo a místo u stolu by u těch, kdo s vámi mají trávit nejen obřad, ale i hostinu, měl/o být samozřejmostí)
- zda požadují doplatek v den D či až po svatbě a případně kdy a v jaké výši. Pokud ano, nadepište obálky jmény jednotlivých dodavatelů
a všechny je předejte jedinému člověku (svědkovi, mamince), aby ve svatební den dodavatele při jejich odchodu vyplácel - máte-li požadavky na jejich dres code, zmiňte i toto
- zeptejte se jich, zda mají jakékoli další požadavky (např. fotograf potřebuje žebřík k focení společné fotky...)
- předejte jim telefon na oba svědky, kdyby se cokoli dělo, ať mají koho kontaktovat
4. Věci na den D
PŘIPRAVTE SI VĚCI NA DEN D:
- PLATNÉ doklady (OP či cestovní pasy) vás dvou i svědků
- oblečení na raní přípravy (s rozepínám středem, ne přes hlavu)
- náhradní oblečení, kdyby se vám s tím původním cokoli stalo nebo jste se zkrátka jen chtěli převléci, a to jak pro nevěstu, tak pro ženicha, případně i pro vaše dítě
- náhradní pohodlné boty pro oba
- vše, čím chcete ozvláštnit svatební obřad do jedné tašky či bedny (bublifuky, pero na podpisy, něco na prstýnky...)
- vše, čím chcete ozvláštnit svatební hostinu do jiné tašky či bedny, kterou svědkové pak nechají na místě konání hostiny po celý den na jednom místě (např. u obsluhy nebo pod rautovým stolem). Sem patří třeba kniha hostů, truhlička na přání od svatebních hostů...
- hotovostní platby dodavatelům v přesné výši vložené do jednotlivých obálek, které předáte svědkům
- pokud plánujete trávit svatební noc mimo domov, pak i všechno potřebné na spaní a raní hygienu + případně léky, které berete
- KPZ (po vzoru skautů, kteří měli „krabičku,“ vy si pořiďte „kufřík“) poslední záchrany, ten by měl obsahovat minimálně: šitíčko, dvoje nůžky, šminky, které budete používat ve sv. den na dokrášlení se, deodorant, parfém, náhradní samodržky, náplasti...
5. Dobře se vyspěte
V den před svatbou se pak už jen dobře vyspěte a svůj svatební den si oba užijte naplno. Ať se vám svatba vydaří přesně podle vašich představ vám z celého srdce přeje Janča Kubáčová, koordinátorka ze svatebniagentka.cz