Organizace a koordinace

Co zařídit v týdnu před svatbou?

Do svatby zbývá už jen pár dní a vy jste nejspíš jedním z těchto dvou typů nevěsty: ta první se budí nervózní ze snu, ve kterém stojí nahá uprostřed pokoje, do obřadu zbývá několik minut a ona neví, kde má šaty. Ta druhá je nervózní z toho, že vlastně vůbec není nervózní...!

17.7.2019

1. Kdo všechno na svatbu dorazí

Naposledy se pečlivě ujistěte, KDO VŠECHNO NA SVATBU SKUTEČNĚ DORAZÍ? Vezmou s sebou hosté partnery, děti? 

2. Harmonogram svatby

SESTAVTE SI HARMONOGRAM SVATBY. Sedněte si oba doma hezky vedle sebe  a HOĎTE NA PAPÍR svoji přesnou představu, jak by měl váš svatební den!!!  A to opravdu podrobně. V závorce vždy uvádím přibližný počet minut / hodin, které daná činnost obvykle zabere. Reálně si řekněte A SEPIŠTE NA JEDEN ARCH PAPÍRU:
 

  • vstanu v „x“ hodin, nasnídám se a přesunu na místo konání příprav 
    (1 – 2 hodiny)
  • v „y“ hodin dorazí kadeřnice a vizážistka a budou mě líčit a česat (2-3 hodiny) / paralelně v poslední hodině můžou probíhat přípravy ženicha
  • v „z“ hodin se budu oblékat do šatů (0,5 – 1 hodina)
  • v „xy“ hodin se všichni přesuneme na obřad (0,5 – 1 hodina)
  • obřad vč. gratulací a společné + skupinkových fotek bude trvat do... (40 minut – 2 hodiny u velkých svateb s církevních obřadem)
  • přesun na místo konání hostiny (0,5 – 1 hodina)
  • uvítání na hostině (rozbíjení talíře...), zasednutí k tabuli (cca 0,5 hodiny)
  • proslovy (cca 15 minut)
  • oběd (cca 1,5 hodiny)
  • společné focení novomanželů, program pro hosty (max. 1,5 hodiny!!! včetně přejezdů tam i zpět)
  • návrat na hostinu a začátek odpoledního veselí
         i.zakrojení sv. dortu
         ii.první novomanželský tanec
         iii.... další program, který máte připravený

 
Tento papír předejte: oběma svědkům, provozní/mu objektu či majiteli cateringu, který pro vás zajišťuje jídlo a pití, případně svému DJ či kapele. 

3. Obvolejte dodavatele

OBVOLEJTE VŠECHNY SVÉ DODAVATELE hezky jednoho po druhém a ověřte si u nich:
 

  • že skutečně dorazí ve vámi stanovené datum a čas na místo M (zopakujte jim datum, den v týdnu a hodinu, od které s nimi počítáte na místě konání svatby)
  • že se zdrží minimálně do „xy“ hodin
  • ověřte si, zda s nimi máte počítat u svatební tabule (oběd či jiné společné jídlo a místo u stolu by u těch, kdo s vámi mají trávit nejen obřad, ale i hostinu, měl/o být samozřejmostí)
  • zda požadují doplatek v den D či až po svatbě a případně kdy a v jaké výši. Pokud ano, nadepište obálky jmény jednotlivých dodavatelů 
    a všechny je předejte jedinému člověku (svědkovi, mamince), aby ve svatební den dodavatele při jejich odchodu vyplácel
  • máte-li požadavky na jejich dres code, zmiňte i toto
  • zeptejte se jich, zda mají jakékoli další požadavky (např. fotograf potřebuje žebřík k focení společné fotky...)
  • předejte jim telefon na oba svědky, kdyby se cokoli dělo, ať mají koho kontaktovat 

4. Věci na den D

PŘIPRAVTE SI VĚCI NA DEN D:
 

  • PLATNÉ doklady (OP či cestovní pasy) vás dvou i svědků
  • oblečení na raní přípravy (s rozepínám středem, ne přes hlavu)
  • náhradní oblečení, kdyby se vám s tím původním cokoli stalo nebo jste se zkrátka jen chtěli převléci, a to jak pro nevěstu, tak pro ženicha, případně i pro vaše dítě
  • náhradní pohodlné boty pro oba
  • vše, čím chcete ozvláštnit svatební obřad do jedné tašky či bedny (bublifuky, pero na podpisy, něco na prstýnky...)
  • vše, čím chcete ozvláštnit svatební hostinu do jiné tašky či bedny, kterou svědkové pak nechají na místě konání hostiny po celý den na jednom místě (např. u obsluhy nebo pod rautovým stolem). Sem patří třeba kniha hostů, truhlička na přání od svatebních hostů...
  • hotovostní platby dodavatelům v přesné výši vložené do jednotlivých obálek, které předáte svědkům 
  • pokud plánujete trávit svatební noc mimo domov, pak i všechno potřebné na spaní a raní hygienu + případně léky, které berete
  • KPZ (po vzoru skautů, kteří měli „krabičku,“ vy si pořiďte „kufřík“) poslední záchrany, ten by měl obsahovat minimálně: šitíčko, dvoje nůžky, šminky, které budete používat ve sv. den na dokrášlení se, deodorant, parfém, náhradní samodržky, náplasti...

5. Dobře se vyspěte

V den před svatbou se pak už jen dobře vyspěte a svůj svatební den si oba užijte naplno. Ať se vám svatba vydaří přesně podle vašich představ vám z celého srdce přeje Janča Kubáčová, koordinátorka ze svatebniagentka.cz


Najděte si dodavatele a domluvte se s nimi v naší kategorii Organizace a koordinaceNejpropracovanější online svatební plánovač s kalkulačkou najdete tady
facebookPixel
Sledujte nás@svatba.cz
Máte zájem se prezentovat na Svatba.cz?©2024 Svatba.cz s.r.o. Všechna práva vyhrazena